Ahol menő, ha hosszú a sor

 

Egy ilyen hely van a városban, ezt bizton állíthatom: a Cserpes Tejivó. Sajnos csak a múlt héten jutott időm arra, hogy végre benézzek és a saját szememmel is lássam, amit rengeteg magazin és blog megírt már: egy szuper tejbár a Deákon. Csütörtök délután munka után sikerült végre eljutnom arra, és ahogy a villamostól a Tejivóig sétáltam óriási embertömeget láttam, és csak remélni mertem, hogy nem a szomszédos mekinél ácsorog ennyi ember. Szerencsére a Cserpesnél álló sor lemosta a meki előtt állót, úgyhogy én is szépen beálltam a sorba és akkor fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy ez az egyetlen hely a városban, ahol menő, ha hosszú a sor. Amíg várakoztam volt időm kicsit körülnézni és egy nagyon okosan kitalált, kellemes hangulatú enteriőrt láttam magam előtt: színes ülősarkok, barátságos hangulat, külön imádtam a (ahogy a nagymamám mondotta volt) vájlingokat, amikbe az asztalokról lekerültek a mosogatásra váró tányérok, bögrék és poharak. Attól függetlenül, hogy rengetegen voltak, mégsem vártam olyan rengeteget, szerencsére a lányok a pultban kifejezetten pörgősek annak ellenére is, hogy az italokat frissen turmixolják, készítik. Hideg csokit kértem, bár sokat agyaltam a karamellás tejen is, de végül maradtam a csokinál, ami valójában inkább kakaó volt, de abból is a legjobb, nagyon jó minőségű kakaóból kikeverve. A tejesüvegek, amik egyébként csillárként is visszaköszönnek, nekem a régi amerikai filmeket idézték, amikor még a különböző kupakos tejesüvegeket lerakta a tejesember az ajtók elé. A kínálatban persze szerepelnek még kávék, teák, levek és tejturmixok is többféle ízesítésben.

Ha már ott voltam, akkor persze elkezdtem felmérni az ételkínálatot is. Reggelihez édesen csavarodó kakaós csigák, gondosan batyuba csomagolt túrós sütemények, pogácsa és rongyoskifli közül választhat az ember lánya. Ugyan én délután voltam, de a rongyos kifli egyszerűen megigézett: azóta szemezett és kacérkodott velem, mióta csak beléptem az üzletbe és nem okozott csalódást. Egyszerű, sima, teljesen natúr péksütemény engem még így nem fogott meg. Minden falatnál azt kívántam bárcsak vettem volna még. Az íze szuper volt, ha kértem volna lekvárt vagy Cserpes vajat, akkor is tökéletes harmóniát kaptam volna, egyik íz sem nyomta volna el a másikat, ebben biztos vagyok. És abban is, hogy ilyeneket nagyanyáink tudtak sütni, valahogy nekik a vérükben volt ez a tudás. A péksütik mellett gyümölcs- és zöldségsaláta vár még gazdára, valamint olyan étvágygerjesztő szendvicsek, hogy legszívesebben tálcástól téptem volna ki a kiszolgáló kezéből.

Ha nem a hónap végén lennék, akkor én most biztosan kukoricán térdepelnék és bűneimet bánnám, ugyanis felvásároltam volna az egész üzletet végig kóstolva az egész kínálatot, örömömben még a környéken járókat is meghívtam volna és a többi Cserpes terméket, vajat, körözöttet, sajtot már meg sem említem a felsorolásban.

Az árak egyébként nagyon barátságosak, kevés helyen lehet kb. 500 ft-ért a városban ilyen jó minőségű alapanyagokból készült szendvicset, vagy 160 ft-ért ilyen gondosan elkészített péksüteményt enni.

Csak ajánlani tudom a Cserpest, én a mindennapokba is beépíteném, hogy jól induljon a nap. Végezetül egy tanácsot fogadjatok el: ha éppen a Váci utcai bolthadsereg felé menet térnétek be, felejtsétek el: nem elég hosszú az utca, hogy az ember kortyonként élvezhesse a hideg csokit.

 

coming soon,

Agent „V”

kép:Cserpes Tejivó Facebook oldala

Reklámok

SZÓLJ HOZZÁ TE IS!

